Πώς να επιλέξετε τα καλύτερα τακάκια φρένων για το όχημά σας

  • Created By : 2018-09-05 12:40:36
  • Write By: PMParts Team
  • Read 18554 Times
  • Commen:

Ακριβό ή φθηνό τακάκι. Μαλακό ή σκληρό; Το μαλακό τακάκι εγγυάται καλό φρενάρισμα: Αυτές είναι λίγες από τις ερωτήσεις που ο κάθε οδηγός κάποια στιγμή θα αναρωτηθεί όταν το αυτοκινητό ή ο μηχανικός του τον ειδοποιήσει ότι χρειάζεεται αλλαγή στα τακάκια. Πάνω από 30 ευρέως γνωστές μάρκες φρένων στην Ελλάδα δεν βοηθάνε στην επιλογή η οποία όμως δεν είναι τόσο δύσκολη αρκεί να μπορούμε να αναγνωρίσουμε τον τρόπο οδήγησής μας και ανάλογα με αυτό να επιλέξουμε την βέλτιστη λύση.

Σήμερα στην αγορά των aftermarket ανταλλακτικών προτείνεται ένα πολύ ευρύ φάσμα σε τακάκια που αν και έχουν άλλοτε μικρές και άλλοτε μεγαλύτερες διαφορές στην τιμή και τη συσκευασία είναι εύκολο να μπερδευτεί τελικά ο καταναλωτής ως προς τι να εμπιστευθεί για την ασφάλεια του κατά την οδήγηση. Καλό ειναι να γνωρίζουμε οτι κατά τη λήψη της απόφασης πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη ο τύπος του οχήματος που έχετε στην κατοχή σας καθώς και ο τύπος των δρόμων στους οποίους κυρίως οδηγείτε ενώ επίσης σημαντικό το στυλ οδήγησης και το πόσο συχνά προτιμάτε ή θέλετε να αλλάζετε τα τακάκια σας.

 Οι πολύ φθηνές επιλογές στα τακάκια των φρένων δεν εγγυόνται πάντα την ασφάλεια εάν το αυτοκίνητό σας κινείται πάντα και συνεχιζόμενα με μεγάλες ταχύτητες ή μεταφέρει πολύ μεγάλα φορτία και επιβάτες, καθώς επίσης όταν το οδηγείτε σε ορεινές περιοχές. Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα χρειαστείτε ένα καλύτερο τακάκι φρένων λίγο πιο σκληρό για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την πέδηση. Από την άλλη για οδήγηση με ένα ελαφρύ όχημα εντός της πόλης, ένα μαλακό τακάκι θα βγάλει και πολλά χιλιόμετρα και με ασφάλεια για εσάς και τους συνεπιβάτες σας.

Ένα καλό μαλακό τακάκι θα φθείρει λιγότερο το δισκόφρενο και άρα θα μειώσει και το κόστος γενικά της συντήρησης των φρένων, μιας και το αυτοκίνητό σας δεν θα χρειάζεται συχνά αλλαγή σετ δισκόπλακας.

Από την άλλη ένα σκληρό τακάκι ίσως προσφέρει καλύτερο φρενάρισμα ειδικά αν κυκλοφορείτε με μεγάλο φορτίο ωστόσο θα φθείρει παραπάνω τις δισκόπλακες και άρα το κόστος του είναι ακόμα πιο μεγάλο λόγω μείωσης της ζωής των δισκόφρενων κατά 20-30%.

Οι περισσότεροι μηχανικοί προτείνουν είτε ένα ποιοτικό μαλακό τακάκι, όπως πχ είναι τα ZTEC ή τα vector ενώ για τακάκια με λίγο πιο σκληρή πάστα για πιο γρήγορο και άμεσο φρενάρισμα είναι τα τακάκια BremboFerodo και Ate. Λίγο φθηνότερα από τα προαναφερθέντα σκληρά τακάκια αλλά και πρώτης εφαρμογής σε πολλές κυρίως γερμανικές εταιρείες είναι και τα Bosch.

Leave a comment